Pred nakupom v spletni trgovini kupec izjavlja, da je prebral te Splošne pogoje in jih sprejema. Splošni pogoji bodo v procesu potrjevanja naročila dostavljeni kupcu kot priloga v elektronskem sporočilu, s katerim se potrjuje sklenitev nakupne pogodbe. Ti Splošni pogoji so v vsakem trenutku dostopni uporabnikom storitev na način, da je omogočeno njihovo shranjevanje, ponovna uporaba in reproduciranje.
Podatki o podjetju
Vsebina spletne strani www.meradog.si je last podjetja VRAMI d.o.o. LJUBLJANA (v nadaljevanju: Vrami d.o.o):
Vrami d.o.o. Ljubljana, Podjunska 22, 1000 Ljubljana, Slovenija
matična številka 5727154
davčna številka 17678960 (zavezanec za DDV)
telefon: 01/515-15-60, GSM: 031/356-963, e-mail: info@vrami.si
vpis v register: Okrožno sodišče v Ljubljani, vl.št. 1/20866/00
Kupca zavezujejo splošni pogoji, ki so veljavni v trenutku nakupa (oddaje spletnega naročila).
Splošni pogoji in uporaba spletne trgovine
Spletna stran je spletna trgovina, kjer prodajalec podjetje Vrami d.o.o. Ljubljana (v nadaljevanju kot »Prodajalec«) ponuja svoje izdelke, kupci pa jih kupujejo. Prodajalec preko spletne prodaje nudi aktualno ponudbo različnih proizvodov za pse in mačke, hkrati pa enostaven nakup, dostopen 24 ur na dan. Uporaba storitve je brezplačna. Z registracijo v spletno trgovino pridobi uporabnik uporabniško ime, ki je enako naslovu njegove elektronske pošte ter uporabniško geslo, ki ga določi uporabnik sam. Geslo je tajno in znano le uporabniku. Uporabnik je dolžan zagotoviti, da bo svoje geslo uporabljal le on oziroma oseba, pooblaščena za zastopanje v njegovem imenu. Če želi uporabnik kadarkoli svoj naslov elektronske pošte ali geslo zamenjati z drugim, lahko to stori v svojem uporabniškem profilu. Uporabniško ime in geslo uporabnika nedvoumno določata in povezujeta z vnesenimi podatki. Uporabnik z registracijo potrdi in jamči, da je polnoletna, popolno poslovno sposobna oseba. Z nakupom izdelka uporabnik postane kupec.
Pravico do nakupa v spletni trgovini imajo registrirani člani in tudi gostje, ki opravijo hitri nakup in se jim pred nakupom ni potrebno registrirati.
Z naročilom posameznega izdelka ali blaga prodajalca s strani kupca, se med prodajalcem in kupcem vzpostavi obligacijsko razmerje. Vsi morebitni spori iz tega razmerja (kot zaradi resničnosti podatkov o uporabniku, o vsebini ponudbe, o predmetu in ceni ponudbe ipd.) se rešujejo izključno med prodajalcem in kupcem. Prodajalec in kupci na Spletni strani sprejemajo način trgovanja, ki je značilen za splet in je tako v določeni meri anonimen.
S temi Splošnimi pogoji poslovanja se opredeljuje delovanje spletne trgovine, pravice in dolžnosti obiskovalca, uporabnika in kupca ter poslovno razmerje med upravljalcem, prodajalcem in uporabnikom kot kupcem izdelkov iz ponudbe spletne trgovine.
Kupec potrjuje, da je seznanjen s celotnim besedilom "Pogoji poslovanja" na spletnem mestu www.meradog.si (v nadaljevanju: Pogoji), ter se z njimi strinja. Spletno trženje na www.meradog.si izvaja Vrami d.o.o. Ljubljana, Podjunska 22, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju Vrami), matična številka 5727154, davčna številka 17678960, vpis v poslovni register Ajpes št. 102-03-2427/2004 z dne 5.10.2004.
Splošni pogoji poslovanja so sestavljeni v skladu s predpisi s področja varstva potrošnikov, na podlagi priporočil Gospodarske zbornice Slovenije in mednarodnih kodeksov za spletno in elektronsko poslovanje (v skladu z Zakonom o varstvu potrošnikov (ZVPot), Zakonom o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-1) in Splošno uredbo EU o varstvu podatkov (General Data Protection Regulation) ter Zakonom o elektronskih komunikacijah (ZEKom-1)).
Dostopnost informacij
Prodajalec se zavezuje, da bodo uporabniku vselej na voljo:
Ponudba izdelkov, cene in davek
Zaradi narave poslovanja prek spleta se ponudba in cene v spletni trgovini pogosto spreminjajo in ažurirajo. Cena v spletni trgovini je enaka tako za registrirane člane kot za goste spletne trgovine. Cene veljajo v trenutku oddaje naročila in nimajo vnaprej določene veljavnosti. Pridržujemo si pravico do spremembe cen in tehničnih opisov izdelkov brez predhodnega obvestila. Kljub skrbi, da bi zagotovili čimbolj ažurne in točne podatke, se lahko zgodi, da je podatek o ceni napačen. V tem primeru bo ponudnik omogočil odstop od nakupa, hkrati pa bo kupcu ponudil rešitev, ki bo v obojestransko zadovoljstvo.
Vse cene v spletni trgovini meradog.si so navedene v evrih in vključujejo 9,5% in 22% davek na dodano vrednost (DDV). Zavezanci za DDV morajo ob registraciji navesti tudi identifikacijsko številko za DDV. Vse cene v spletni trgovini so cene izdelkov in ne vsebujejo stroškov dostave. Vse cene veljajo samo za elektronsko naročilo izdelkov prek spletne trgovine in so lahko drugačne od cen po ceniku v naših poslovnih prostorih, od naročil preko e-maila ali telefonskih naročil.
Naročilo
Za nakupovanje v spletni trgovini obiskovalec spletne strani najprej opravi registracijski postopek. Z registracijo pridobi uporabniško ime in geslo, s katerima lahko ob vsakem obisku spletne trgovine dostopa tudi do svojega računa (profila). Geslo je tajno in znano le uporabniku.
Izdelek na naši spletni strani naročite s klikom "v košarico". Vsebino košarice lahko kadarkoli pogledate, izdelke dodate ali izbrišete. Vrednost izdelkov v košarici se sproti sešteva. Enostavna sprotna navodila vas vodijo od izbire izdelke do plačila in konca nakupa. Poslano naročilo lahko kupec prekliče v roku dveh ur po naročilu. Prikaz dobavljivosti izdelkov v košarici je informativnega značaja in se lahko do obdelave naročila spremeni. V posameznih primerih se lahko zgodi, da vam katerega od naročenih izdelkov ne moremo poslati, ker je razprodan, zato vas prosimo za razumevanje. O tem vas bomo obvestili v čim krajšem času.
V spletni trgovini meradog.si so navedeni glavni podatki o izdelkih in fotografije. Čeprav se prodajalec trudi zagotoviti natančne fotografije prodajnih artiklov, je potrebno fotografije jemati kot simbolične. Fotografije ne zagotavljajo lastnosti izdelka. Barvni odtenki in videz lahko nekoliko odstopajo od resničnega stanja izdelkov.
Vrami d.o.o. Ljubljana lahko v primeru, da naročila pod navedenimi pogoji ne more izvesti, zavrne naročilo in o tem obvesti kupca po elektronski pošti. Naročilo se zavrne, če ni oddano v skladu s pravili nakupa.
Dostava
Vso blago, ki je na zalogi, pošljemo iz naše trgovine v roku 2-5 delovnih dni, največkrat pa naslednji delovni dan (naročila do 12h še isti delovni dan). Naročeno blago dostavljamo kupcem samo na področju Slovenije, in sicer dostavlja naš pogodbeni partner Pošta Slovenije. Dostava se vrši v dopoldanskem času, zato je priporočljivo, da navedete naslov za dostavo, kjer boste dosegljivi v dopoldanskih urah. Če ste naročilo oddali s plačilom po povzetju, kupnino plačate poštnemu uslužbencu. Če vas v času dostave ni doma, vam poštni uslužbenec pusti obvestilo o prispelem paketu, kateri vas bo čakal na vaši pošti 10 dni. Ob prevzemu pošiljke lahko Pošta preverja identiteto prejemnika.
Kljub velikim prizadevanjem obstaja možnost, da kakšnega naročenega artikla trenutno ni na zalogi. V takšnem primeru Vas bomo o tem obvestili po e-pošti ali telefonu in vam sporočili dobavni rok ter morebitne spremembe cene.
Ob nakupu v vrednosti 50€ ali več, vam kupljeno blago dostavimo brezplačno. Za nakupe do 49,99€ obračunamo znesek dostave v vrednosti 5,50€ z DDV.
Prevzem blaga je možen tudi na sedežu podjetja Vrami d.o.o. Ljubljana, ob ponedeljkih od 12:00 do 15:00, torek/sreda/četrtek med 9:00 in 15:00, ob petkih od 9:00 do 12:00, ob predhodni najavi na 031/356-963 pa tudi ob drugih urah in dneh. V tem primeru ne zaračunamo stroškov dostave, imate pa 3% popust na osebni prevzem.
Če z dostavo ne bi bili zadovoljni ali pa bi prejeli neustrezen ali poškodovan paket, ga že ob prevzemu zavrnite in nas prosim kontaktirajte, da vam blago zamenjamo. Stroškov dostave vam pri vrnitvi ali menjavi izdelkov žal ne moremo povrniti.
Plačilo in račun
Ponujamo vam več možnosti plačila.
Prva možnost je plačilo po povzetju. V tem primeru plačate poštnemu delavcu ob prevzemu oz. na Pošti.
Druga možnost je plačilo po predračunu. V tem primeru boste na vašo e-pošto skupaj z obvestilom o naročilu prejeli tudi podatke za nakazilo. Takoj, ko bomo prejeli nakazilo na naš transakcijski račun, vam bomo poslali naročene izdelke s priloženim računom. O plačilu nas lahko obvestite na info@vrami.si
Naslednja možnost je plačilo s plačilnimi in kreditnimi karticami Maestro, Mastercard in Visa. Ob izbiri plačila boste preusmerjeni na varno povezavo, kjer boste vpisali podatke o vaši kartici in dokončali nakup.
Pri osebnem prevzemu (3% popust na osebni prevzem) na sedežu podjetja Vrami d.o.o. Ljubljana na Podjunski ulici 22 sprejemamo gotovino in plačilne kartice Maestro, Mastercard in Visa.
Prodajalec mora za dobavo blaga ali storitev izdati račun in ga izročiti kupcu. Kupec mora prevzeti račun in ga zadržati neposredno po odhodu iz poslovnega prostora. Račun je priložen paketu oziroma ga prejmete takoj ob plačilu v naših poslovnih prostorih.
Postopek nakupa
Postopek nakupa je opisan TUKAJ (klikni)
Po oddaji naročila uporabnik (kupec) od Prodajalca po elektronski pošti prejme obvestilo, da je naročilo sprejeto. V roku 1 ure od prejema tega obvestila ima uporabnik (kupec) možnost preklicati naročilo brez posledic. Razen možnosti preklica uporabnik (kupec) po oddaji naročila ne more spreminjati vsebine naročila (razen, če stopi v kontakt s prodajalcem preko e-maila ali telefona). Uporabniku (kupcu) so v njegovem profilu na spletni strani vselej dostopni izčrpni podatki o statusu in vsebini posameznega naročila.
Če uporabnik (kupec) naročila ne prekliče, gre naročilo v nadaljnjo obdelavo. Prodajalec po prejemu naročilo pregleda, preveri dobavljivost naročenih izdelkov in naročilo potrdi oziroma z razlogom zavrne. Prodajalec lahko za preverjanje podatkov ali zagotavljanje točnosti dobave tudi telefonsko kontaktira uporabnika (kupca) na sporočeno kontaktno telefonsko številko. Ob potrditvi naročila Prodajalec uporabnika (kupca) po elektronski pošti obvesti o predvidenem roku dobave. Kupoprodajna pogodba o nakupu naročenih izdelkov med uporabnikom (kupcem) in prodajalcem je na tej stopnji nepreklicno sklenjena.
Prodajalec v dogovorjenem roku naročene izdelke pripravi, odpošlje in o tem po elektronski pošti obvesti uporabnika (kupca).
Sklenitev prodajne pogodbe
Podano naročilo za nakup pomeni sklenitev prodajne pogodbe. Sklenjena pogodba med kupcem in prodajalcem se arhivira na sedežu podjetja Vrami d.o.o. Ljubljana, Podjunska 22, 1000 Ljubljana ter na strežniku spletne trgovine. Pogodbe in kopije računov se arhivirajo na sedežu podjetja. Kupec lahko pridobi kopijo z zahtevo po elektronski pošti na info@vrami.si kadarkoli v roku 5 let od opravljenega naročila. Pogodba je sklenjena v slovenskem jeziku.
Vračilo blaga in pravica od odstopa od pogodbe
V skladu z določili Zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot Ur.l.RS št.20/1998 s spremembami in dopolnitvami) ima kupec pravico, da nas v 14-dneh obvesti, da ostopa od pogodbe, ne da bi mu bilo treba navesti razlog za svojo odločitev. Če je potrošnik blago že prejel in odstopi od pogodbe, ga vrne ali izroči podjetju ali osebi, ki jo podjetje pooblasti za prevzem blaga, nemudoma oziroma najpozneje v 14 dneh po obvestilu iz 134. člena tega zakona, razen če podjetje ponudi, da samo prevzame vrnjeno blago. Šteje se, da potrošnik pravočasno vrne blago, če ga pošlje pred iztekom 14-dnevnega roka za vračilo. S potekom tega roka ugasne pravica potrošnika, da od pogodbe odstopi. O nameravanem vračilu nas mora kupec obvestiti po e-pošti info@vrami.si. Kupec je dolžan nositi stroške, ki nastanejo pri vrnitvi predmeta nakupa. Stroške pošiljanja krije pošiljatelj sam, razen če je vnaprej pisno dogovorjeno drugače. Pošiljk z odkupnino ne sprejemamo. Blago nam morate vrniti v takem stanju, v kakršnem je bilo tedaj, ko vam je bilo izročeno, torej nerabljeno, nepoškodovano in v originalni embalaži, razen če je blago uničeno, pokvarjeno, izgubljeno, ali pa se je njegova količina zmanjšala, ne da bi bil za to kriv kupec, na naslov Vrami d.o.o. Ljubljana, Podjunska 22, 1000 Ljubljana. Priložena mora biti kopija računa. V kolikor bodo ti pogoji izpolnjeni, bomo kupcu takoj vrnili kupnino, oziroma mu po želji blago zamenjamo za drugo. V primeru odstopa od pogodbe podjetje nemudoma oziroma najpozneje v 14 dneh po prejemu obvestila o odstopu od pogodbe vrne vsa prejeta plačila. Kupcu pripadajo vse pravice po Zakonu o varstvu potrošnikov.
Možnost vračila pa ne velja za izdelke, ki so bili izdelani po željah kupca in ki zaradi svoje narave niso primerni za vračilo (tekstil zaradi neprimerne velikosti).
Obrazec ODSTOP OD POGODBE
Reklamacije
Kupec lahko blago reklamira v 8-dneh od nakupa, če blago nima lastnosti, ki jih je prodajalec izrecno obljubil, če je prodajalec poslal napačne izdelke, napačne barve, količine, velikosti ali pa izdelek kakorkoli odstopa od kupčevega naročila in zahteva takojšnjo zamenjavo za enak, brezhiben artikel, njegovo popravilo ali vračilo kupnine. Prodajalec ne odgovarja za škodo, nastalo zaradi nepravilnega vzdrževanja.
Kupec lahko blago v reklamacijo vrne osebno ali pa ga po predhodnem dogovoru s prodajalcem na stroške prodajalca vrne po pošti. V primeru upravičene reklamacije ima kupec možnost, da izdelek zamenja ali pa mu prodajalec izplača kupnino in jo nakaže na njegov transakcijski račun. V primeru neupravičene reklamacije prodajalec kupcu vrne izdelek in mu zaračuna stroške vračila.
Neprevzeti izdelki in neupravičene reklamacije ne zadržijo obveznosti kupca do plačila terjatev.
Reklamacije izdelkov, poškodovanih med prevozom
Reklamacije izdelkov, ki so bili poškodovani med prevozom upoštevamo le v roku 15 dni po prevzemu pošiljke. Kasnejših reklamacij žal ne bomo mogli upoštevati. V primeru, da že ob prevzemu na pošiljki opazite znake poškodb, vas prosimo, da pošiljko zavrnete in od poštnega uslužbenca zahtevate izpolnitev reklamacijskega zapisnika o poškodovani pošiljki. Na ta način vam bomo lahko kar najhitreje poslali nov izdelek in upoštevali reklamacijo.
Pritožbe in spori
Prodajalec spoštuje veljavne predpise s področja varstva potrošnikov. Prodajalec ima vzpostavljen učinkovit sistem obravnavanja pritožb in ima določeno osebo, s katero se v primeru težav uporabnik (kupec) lahko poveže telefonsko ali po elektronski pošti. Uporabnik (kupec) se v primeru težav lahko po pomoč obrne na telefon 01/515-15-60 oz. 031/356-963 ali e-mail info@vrami.si. Pritožbo lahko uporabnik (kupec) odda na elektronski poštni naslov info@vrami.si. Postopek obravnave pritožbe je zaupen.
Prodajalec bo v petih delovnih dneh potrdil, da je prejel pritožbo in sporočil uporabniku (kupcu), kako dolgo jo bo obravnaval ter ga vseskozi obveščal o poteku postopka. Prodajalec si bo prizadeval po svojih najboljših močeh morebitne spore rešiti sporazumno. Če sporazumna rešitev spora ne bo dosežena, je za reševanje vseh sporov med Prodajalcem in uporabnikom (kupcem) izključno krajevno pristojno stvarno pristojno sodišče v Ljubljani. Prodajalec in uporabnik (kupec) kot udeleženca v elektronskem poslovanju medsebojno priznavata veljavnost elektronskih sporočil na sodišču. Prodajalec si prizadeva po svojih najboljših močeh, da se morebitni spori rešijo sporazumno.
Dne 14. 11. 2015 je pričel veljati Zakon o izvensodnem reševanju potrošniških sporov (Uradni list RS, št. 81/2015; v nadaljevanju ZIsRPS). ZIsRPS ureja izvensodno reševanje domačih in čezmejnih sporov med podjetji in potrošniki s posredovanjem izvajalca izvensodnega reševanja potrošniških sporov (v nadaljevanju: izvajalec IRPS).
Skladno z zakonskimi normativi ponudnik ne priznava nikakršnega izvajalca izvensodnega reševanja potrošniških sporov kot pristojnega za reševanje potrošniškega spora, ki bi ga potrošnik lahko sprožil v skladu z Zakonom o izvensodnem reševanju potrošniških sporov.
Vrami d.o.o. Ljubljana ne priznava nobenega izvajalca izvensodnega reševanja potrošniških sporov, kot pristojnega za reševanje potrošniškega spora, ki bi ga zasebni uporabnik lahko sprožil v skladu z Zakonom o izvensodnem reševanju potrošniških sporov.
Ponudnik omogoča spletno trgovino na območju Republike Slovenije in na svoji spletni strani objavlja elektronsko povezavo na platformo za spletno reševanje potrošniških sporov (SRPS).
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SL
Za te Splošne pogoje poslovanja in za vse spore med prodajalcem in uporabnikom (kupcem) velja in se uporablja slovensko materialno in procesualno pravo, pri čemer se ne uporabljajo pravila mednarodnega zasebnega prava, ki bi odkazovala na uporabo kateregakoli drugega prava.
Za vsa razmerja ter za pravice in obveznosti, ki niso urejene s temi Splošnimi pogoji poslovanja, se smiselno uporabljajo določila Obligacijskega zakonika, Zakona o elektronskem poslovanju na trgu, Zakona o varstvu osebnih podatkov in Zakona o varstvu potrošnikov.
Varnost
Prodajalec in Upravljavec uporabljata ustrezna tehnološka in organizacijska sredstva za zaščito prenosa in shranjevanja osebnih podatkov ter plačil. V te namene se uporablja 128-bitni SSL certifikat, ki ga je izdala za to pooblaščena organizacija.
Za varne avtorizacije in transakcije s kreditnimi karticami skrbi Bankart - 3D Secure. Avtorizacije kreditnih kartic se vršijo v realnem času s takojšnjim preverjanjem podatkov pri bankah. Podatki o karticah se ne shranjujejo na strežniku Prodajalca.
Za varnost je odgovoren tudi uporabnik sam, in sicer tako, da poskrbi za varnost svojega uporabniškega imena in gesla ter za ustrezno programsko in protivirusno zaščito svojega računalnika.
Varstvo otrok
Prodajalec v spletni trgovini ne sprejema naročil od nekoga, za katerega ve ali sumi, da je otrok, ne da bi za to imel izrecno dovoljenje njegovih staršev ali skrbnikov, niti ne ponuja prostega dostopa do izdelkov ali storitev, ki so škodljive za otroke.
Upravljavec in Prodajalec brez izrecnega dovoljenja staršev ali skrbnikov ne bosta sprejemala kakršnihkoli osebnih podatkov, ki zadevajo otroke, prav tako ne bo izdajal podatkov, sprejetih od otrok, tretjim osebam, razen staršem oziroma skrbnikom.
Vsaka komunikacija, namenjena otrokom, bo primerna njihovi starosti in ne bo izkoriščala zaupljivosti otrok, pomanjkanja izkušenj ali občutka lojalnosti.
Varstvo osebnih podatkov
Podjetje Vrami d.o.o. Ljubljana se zavezuje k trajnemu varovanju vseh osebnih podatkov. Z naročilom dovoljujete, da vzpostavimo evidenco, vodimo, vzdržujemo in upravljamo z vašimi osebnimi podatki. Prodajalec za nedoločen čas hrani naslednje podatke registriranih članov: ime in priimek, e-poštni naslov, kontaktni telefon, primarni naslov in naslove za dostavo, državo prebivališča, čas in datum registracije. Prodajalec zagotavlja varstvo osebnih podatkov po Zakonu o varstvu osebnih podatkov (Ur.l.RS št. 86/2004). Le-ti ne bodo uporabljeni v nobene druge namene kot za pošiljanje naročenih izdelkov, računov in ostalo potrebno komunikacijo. Podatki kupcev v nobenem primeru ne bodo posredovani nepooblaščeni tretji osebi.
Pravilnik o zasebnosti
Del pogojev poslovanja je tudi Pravilnik o zasebnosti, ki je dostopen TUKAJ (klikni)
Pravica do obveščanja
Pravico imate do neplačljivih informacij o vaših osebnih podatkih, s katerimi razpolagamo, kot tudi pravico do izbrisa teh podatkov. Če imate vprašanja glede izbrisa, predelave ali uporabe vaših podatkov, se obrnite na info@vrami.si ali nam pošljite zahtevek po pošti.
Obvestila o stanju naročila: pridržujemo si pravico, da vas na vpisano tel. številko preko sms sporočila obvestimo, ko je vaše naročilo odpremljeno in če artikli niso bili prevzeti od 3 do 5 dni. Če artikli niso bili prevzeti več kot 5 dni, si pridržujemo pravico klica na posredovano telefonsko številko, kot opomnik za prevzem artiklov.
Obvestila: po prijavi na obvestila bosta vaše ime, tel. številka in vaš elektronski naslov z vašim dovoljenjem uporabljena v reklamne namene, dokler se iz obveščanja ne odjavite. Na prejemanje obvestil se prijavite le, če je ob naročilu obkljukano posebno polje, ki vam omogoča prijavo.
V primeru vpisa e-mail naslova na Facebook ali v obrazec na prvi strani meradog.si, preko katerega pridobite kupone za popust na vaše naročilo, bomo vaš e-mail naslov shranili za namene obveščanja o posebnih ugodnostih in promocijah spletne trgovine meradog.si. Iz baze prejemnikov obvestil se lahko kadarkoli odjavite s sporočilom na info@vrami.si ali s klikom na povezavo 'Odjava' na dnu promocijskih e-mail sporočil.
Oglasna elektronska sporočila bodo vsebovala naslednje sestavine:
- jasno in nedvoumno bodo označena kot oglasna sporočila,
- pošiljatelj bo jasno razviden,
- različne akcije, promocije in druge tržne tehnike bodo označene kot takšne, prav tako bodo jasno določeni pogoji udeležbe v njih,
- jasno bo predstavljen način odjave od prejemanja oglasnih sporočil,
- željo uporabnika, da ne želi prejemati oglasnih sporočil, bo ponudnik izrecno spoštoval.
Obvezno jamstvo za skladnost blaga
Ponudnik kupcu odgovarja za neskladnosti, ki jih je imelo blago v času dobave
Skladnost blaga
Blago je skladno s prodajno pogodbo kadar:
- ustreza opisu, vrsti, količini in kakovosti ter ima funkcionalnost, združljivost, interoperabilnost in druge lastnosti, kot je zahtevano v prodajni pogodbi;
- je primerno za poseben namen, za katerega ga potrošnik potrebuje 8in s katerim je potrošnik seznanil prodajalca najpozneje ob sklenitvi prodajne pogodbe, prodajalec pa je s tem soglašal;
- je dobavljeno skupaj z vsemi dodatki in navodili, vključno z navodili za namestitev, kot je določeno v prodajni pogodbi;
- je posodobljeno, kot je določeno v prodajni pogodbi;
- ustreza namenom, za katere se običajno uporablja blago iste vrste;
- je take kakovosti in ustreza opisu vzorca ali modela, ki ju je ponudnik dal na razpolago kupcu pred sklenitvijo prodajne pogodbe;
- je dobavljeno skupaj s takimi dodatki, vključno z embalažo, navodili za namestitev ali drugimi navodili, za katere lahko kupec razumno pričakuje, da jih bo prejel;
- je take količine ter ima značilnosti in druge lastnosti, vključno v zvezi s trajnostjo, funkcionalnostjo, združljivostjo in varnostjo, kot je običajno za blago iste vrste in ki jih kupec lahko razumno pričakuje glede na naravo blaga in ob upoštevanju kakršnekoli javne izjave, podane pri oglaševanju ali označevanju s strani ali v imenu ponudnika ali drugih oseb v predhodnih členih pogodbene verige, vključno s proizvajalcem, razen če ponudnik dokaže da:
- za javno izjavo ni vedel in od njega ni mogoče razumno pričakovati, da bi zanjo vedel,
- je bila javna izjava do sklenitve prodajne pogodbe popravljena na enak ali primerljiv način, kot je bila podana, ali
- javna izjava ni mogla vplivati na odločitev za nakup blaga.
Kadar je predmet prodajne pogodbe blago z digitalnimi elementi je ponudnik odgovoren za skladnost blaga v skladu z določili 74. člena zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot-1) in določili od 109. člena do 115. člena zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot-1).
Prodajalec ne odgovarja za neskladnost blaga, ki je posledica neizpolnjevanja zahtev za skladnost blaga, če je prodajalec potrošnika ob sklenitvi prodajne pogodbe posebej obvestil, da posamezna lastnost blaga odstopa od zahtev za skladnost, ter je potrošnik ob sklenitvi prodajne pogodbe izrecno in ločeno sprejel to odstopanje.
Prodajalec odgovarja za vsako neskladnost blaga, ki obstaja ob dobavi blaga in ki se pokaže v dveh letih od dobave blaga.
Domneva se, da je neskladnost blaga obstajala že v času dobave, če se pokaže v enem letu od dobave blaga, razen če prodajalec dokaže drugače ali če ta domneva ni združljiva z naravo blaga ali naravo neskladnosti.
Obvestilo o neskladnosti in pregled blaga
Potrošnik lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova neskladnosti, če o neskladnosti obvesti prodajalca v dveh mesecih od dneva, ko je bila neskladnost ugotovljena.
Potrošnik v obvestilu o neskladnosti natančno opiše neskladnost.
Obvestilo o neskladnosti lahko potrošnik prodajalcu sporoči osebno, o čemer mu prodajalec izda potrdilo, ali ga pošlje v prodajalno, kjer je bilo blago kupljeno, ali pa ga sporoči zastopniku prodajalca, s katerim je sklenil prodajno pogodbo.
Potrošnik prodajalcu omogoči, da blago, za katerega potrošnik zatrjuje, da je neskladno, pregleda.
Uveljavljanje jamčevalnih zahtevkov in drugih pravic potrošnika iz naslova neskladnosti
V primeru neskladnosti blaga je potrošnik, ki je o neskladnosti blaga obvestil prodajalca, pod pogoji in v vrstnem redu, kot je naveden v nadaljevanju, upravičen da:
1. zahteva od prodajalca brezplačno vzpostavitev skladnosti blaga
2. zahteva znižanje kupnine v sorazmerju z neskladnostjo ali odstopi od prodajne pogodbe in zahteva vračilo plačanega zneska.
Pravice iz prejšnjih dveh točk prenehajo v dveh letih od dneva, ko je potrošnik o neskladnosti blaga obvestil prodajalca.
Potrošnik lahko zadrži plačilo preostalega dela kupnine ali dela tega preostalega dela kupnine, dokler prodajalec ne izpolni svoje obveznosti. Potrošnik to pravico uveljavlja z izjavo, s katero prodajalca obvesti o svoji odločitvi.
Vzpostavitev skladnosti
Potrošnik lahko od prodajalca zahteva, da v razumnem roku od trenutka ko prodajalca obvesti o neskladnosti, ki ni daljši od 30 dni, brezplačno vzpostavi skladnost blaga brez znatnih nevšečnosti za potrošnika, pri čemer se upošteva zlasti narava blaga in namen, za katerega potrošnik blago potrebuje.
Rok iz prejšnjega odstavka se lahko podaljša na najkrajši čas, ki je potreben za dokončanje popravila ali zamenjave, vendar za največ 15 dni. Pri določitvi podaljšanega roka se upoštevajo narava in kompleksnost blaga, narava in resnost neskladnosti ter napor, ki je potreben za dokončanje popravila ali zamenjave. O številu dni za podaljšanje roka in razlogih za njegovo podaljšanje prodajalec obvesti potrošnika pred potekom roka iz prejšnjega odstavka.
Šteje se, da je skladnost blaga vzpostavljena brezplačno, če prodajalec nosi tudi plačilo morebitnih stroškov, ki nastanejo pri vzpostavitvi skladnosti blaga, zlasti stroške pošiljanja, prevoza, dela ali materiala.
Da bi se vzpostavila skladnost blaga, lahko potrošnik izbere med popravilom blaga in zamenjavo blaga z novim brezhibnim blagom, razen če:
- je izpolnitev izbranega jamčevalnega zahtevka nemogoča ali
- izpolnitev izbranega jamčevalnega zahtevka predstavlja nesorazmerne stroške za prodajalca v primerjavi z drugim jamčevalnim zahtevkom ob upoštevanju vseh okoliščin.
Okoliščine iz druge alineje prejšnjega odstavka so zlasti vrednost, ki bi jo imelo blago, če ne bi bilo neskladno, pomen neskladnosti in možnost, da bi se potrošniku brez znatnih nevšečnosti zagotovil drug jamčevalni zahtevek.
Prodajalec lahko zavrne potrošnikov jamčevalni zahtevek za vzpostavitev skladnosti blaga, če popravilo in zamenjava nista mogoča ali če bi mu povzročila nesorazmerne stroške ob upoštevanju vseh okoliščin, tudi tistih iz prejšnjega odstavka.
Kadar je za vzpostavitev skladnosti potrebno popravilo ali zamenjava blaga, da potrošnik blago na voljo prodajalcu. Kadar je za vzpostavitev skladnosti potrebna zamenjava blaga, prodajalec zamenjano blago vzame nazaj na lastne stroške.
Znižanje kupnine in odstop od prodajne pogodbe
Potrošnik lahko zahteva sorazmerno znižanje kupnine ali odstopi od prodajne pogodbe v katerem koli od naslednjih primerov:
- prodajalec ni popravil ali zamenjal blaga ali, kadar je to ustrezno, ni končal popravila ali izvedel zamenjave blaga v skladu z zakonom o varstvu potrošnikov oziroma je zavrnil potrošnikov jamčevalni zahtevek za vzpostavitev skladnosti blaga kot je opisano v prejšnjem odseku "Vzpostavitev skladnosti";
- neskladnost obstaja, čeprav je prodajalec poskušal vzpostaviti skladnost;
- narava neskladnosti je tako resna, da opravičuje takojšnje sorazmerno znižanje kupnine ali odstop od prodajne pogodbe, ali
- prodajalec je izjavil ali pa je iz okoliščin očitno, da prodajalec ne bo vzpostavil skladnosti blaga v razumnem roku ali brez znatnih nevšečnosti za potrošnika.
Ne glede na prejšnji odstavek lahko potrošnik odstopi od prodajne pogodbe in zahteva vračilo plačanega zneska, če se neskladnost pojavi v manj kot 30 dneh od dobave blaga.
Če potrošnik zahteva sorazmerno znižanje kupnine, je znižanje kupnine sorazmerno zmanjšanju vrednosti blaga, ki ga je potrošnik prejel, v primerjavi z vrednostjo, ki bi jo imelo blago, če bi bilo skladno.
Odstop od prodajne pogodbe potrošnik uveljavlja z izjavo, s katero prodajalca obvesti o odločitvi, da odstopa od prodajne pogodbe.
Kadar potrošnik odstopi od prodajne pogodbe, potrošnik prodajalcu na stroške prodajalca vrne blago.
Potrošnik ne more odstopiti od prodajne pogodbe, če je neskladnost zgolj neznatna.
Če je obstoj neskladnosti blaga sporen, prodajalec o tem pisno obvesti potrošnika v osnih dneh od prejema jamčevalnega zahtevka potrošnika.
Kadar potrošnik odstopi od prodajne pogodbe, prodajalec potrošniku vrne plačan znesek nemudoma, vendar najpozneje v osmih dneh od prejema zahtevka za sorazmerno znižanje kupnine.
Pravice iz poglavja pripadajo le kupcem, ki se po Zakonu o varstvu potrošnikov (ZVPot-1) štejejo za potrošnike.
Vsi tu navedeni pogoji in pravila so zavezujoči za kupca in Vrami. Vse morebitne spore bosta stranki reševali sporazumno. V primeru, da sporazuma ni mogoče doseči, bo spor reševalo pristojno sodišče v Ljubljani.
Povezava na platformo za spletno reševanje potrošniških sporov: http://europa.eu/rapid/press-release_MEMO-11-840_sl.htm
Vsebina spletne strani
Celotna spletna stran (vključno z vso vsebino) je napisana v slovenskem jeziku in je last podjetja Vrami d.o.o. Ljubljana. Vsebine ni dovoljeno uporabljati in reproducirati. Vse pravice so pridržane. Za morebitne napake se vam opravičujemo. Slike proizvodov so simbolične in ne predstavljajo vedno dejanskega stanja, kot so barve, embalaža... Vsi uporabniki vso objavljeno vsebino uporabljajo na lastno odgovornost.
Želimo vam prijetno nakupovanje v naši spletni trgovini!
Spletno mesto uporablja piškotke, s pomočjo katerih lahko razločujemo med obiskovalci in izboljšujemo delovanje. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Se strinjam Informacije o piškotkih